פחות משקל על השטיח האדום: הדיאטות שהמפורסמות עפות עליהן

זוכרות את ג'וליה רוברטס ב"נוטינג היל", מתלוננת על כך שרוב חייה היא בדיאטה, מחשבת כל פירור שנכנס לפה? הכירו את הדיאטות שכבשו את הוליווד

ג'ניפר אניסטון בטקס פרסי המבקרים, ינואר 2016 (GettyImages)
מה משותף לכל סלבריטאיות העולם? (צילום: gettyimages)

מה משותף לכל סלבריטאיות העולם מלבד חיבה מסוימת לשטיחים אדומים? ובכן, לכולן חשובים המראה והגזרה המוקפדים ומתוכננים, במיוחד על רקע אותם שטיחים אדומים וסלידה מפפרצ'י שתופסים אותן בפוזה לא מחמיאה שחושפת בטנונת עגלגלה.

זוכרות את ג'וליה רוברטס ב"נוטינג היל", מתלוננת על כך שרוב חייה היא בדיאטה, מחשבת כל פירור שנכנס לפה? זהו בדיוק, המשותף הנוסף לסלביות העולמיות (והמקומיות): חיפוש אחרי הדיאטה המושלמת.

לפני כ-4-5 שנים היינו קוראות ושומעות על מיני דיאטות משוגעות: דיאטת HCG שעשתה בריטני ספירס, דיאטת המזון לתינוקות של ריס ווית'רספון או דיאטת מי הלימון שהטריפה את ביונסה ואחרות.

אבל היום, דומה שגל של דיאטות בריאות יותר ומשוגעות פחות, או כאלה שמתיימרות לכך, סוחף את מפורסמותינו. דיאטות שיש מאחוריהן איזשהו בסיס מדעי ותזונתי.

אז אילו דיאטות כדאי לנסות ולאמץ?

האלמנט החמישי: אלישיה קיז, ליידי גאגא וקייטי פרי הולכות על דיאטת עשירה בסיבים תזונתיים שנקראת דיאטת חמשת הגורמים (The 5-Factor Diet), שהומצאה על ידי מאמן כושר שהפך לסלבריטי בזכות עצמו, בשם הארלי פסטרנק.

העקרון פשוט: אוכלים 5 פעמים ביום, כל ארוחה צריכה להכיל 5 מרכיבים – חלבון, פחמימות מורכבות, סיבים תזונתיים, שומן "טוב" (דגים, שמן זית וכדומה) ושתיה נטולת סוכר. זאת ביחד 5 אימונים, כל אחד מהם אורך 5 דקות, 5 פעמים בשבוע.

היתרון: לדברי פסטרנק 5 ארוחות עתירות סיבים תזונתיים ביום שומרות על רמת סוכר מאוזנת בדם ועל שובע לאורך היום.

שיבולת שועל (ShutterStock)
שיבולת שועל. תחושת שובע טבעית (צילום: shutterstock)

הקונג'אק המנצח: ד"ר מארק היימן, מחבר רב המכר "חילוף חומרים מנצח" מהלל את סיב הקונג'אק, שסופח אליו מים עד פי 200 ממשקלו ויוצר תחושת שובע טבעית ומייחס לו עוד ערכים בריאותיים מקבילים לא רק בהפחתת משקל, אלא גם גם בהורדת ערכי סוכר וכולסטרול.

האיזון של הזון: ג'ניפר אניסטון, דמי מור וסנדרה בולוק מחבבות בעת האחרונה את דיאטת הזון (The Zone Diet). בשיטה זו בכל ארוחה צריך שצלחת המזון תכלול 2/3 פחמימות (בעיקר ירקות ומעט פירות ודגנים) 1/3 חלבונים וכן מעט שומן חד-בלתי רווי, כגון אבוקדו, שקדים ואגוזים. ממציא השיטה, הוא ד"ר בארי סירס, חוקר תזונה מאוניברסיטת בוסטון, לשער.

היתרון: לטענת סירס לדיאטה שלו יש תוצאות שניתן להוכיח באמצעות בדיקות מעבדה, כגון עמידות לאינסולין, רמת הסוכר בדם וסמני דלקת בגוף.

ניקוי רעלים (ShutterStock)
דיאטת מיצים. ערכים תזונתיים של ארוחה מלאה (צילום: shutterstock)

מוציאות את המיץ: ניקול ר'יצי וגוון סטפני שותות מדי יום 1,200 קלוריות, במסגרת דיאטת מיצים חדשנית ( Pressed Juicery diet). הסלבריטאיות מקבלות לביתן מדי יום ערכת מיצים סחוטים וטריים.

בכל אחד מהבקבוקים תערובת ייחודית של מיץ שאמורה להכיל ערכים תזונתיים של ארוחה מלאה. במסגרת הדיאטה חל איסור מוחלט על עישון, אלכוהול או נישנושים. ריצ'י מעידה שהיא שותה את המיץ הירוק החביב עליה (קייל תרד, מלפפון, סלרי וחסה רומית) באדיקות, מדי יום. הדיאטה הזו נהגתה במוחם הקודח של שלושה חברים, קרלי, היידי ואיידן, שהחליטו לנקות לעצמם את הכבד באמצעות מיצים סחוטים.

אחר כך עלה במוחם הרעיון המפתיע לשתף את כל העולם בסוד, ועל הדרך לגרוף כמה דולרים.

היתרון: המשווקים טוענים שהמיצים מנקים את הכבד ומוסיפים שפע של ערכים תזונתיים לתזונה.

אוכלות בחוף הדרומי: ניקול קידמן, אופרה ווינפרי וקים קטרל אוהבות לאכול ולא חושבות שהן צריכות לוותר על אהבתן זו. בדיאטת סאות' ביץ' (The South Beach Diet) הן יכולות, כנראה.

רק מה, בלי לחם, אורז, תפוחי אדמה, פסטה, מאפים, קטניות ופירות. לפחות בשבועיים הראשונים לדיאטה. העיקרון הדיאטטי הוא החלפה של פחמימות "רעות" ושומנים "רעים" בפחמימות "טובות" ושומנים "טובים" שיש בירקות, למשל. המטרה: להפחית את התשוקה לסוכר ולעמילנים.

היתרון: לימוד בחירה נכונה של מזונות טעימים ואיכותיים, והפחתה של רמת הסוכר בדם.

רוצה לדעת עוד על הדיאטה הבריאה? כנסי לכאן