ממחר דיאטה: למה קשה יותר לרזות בקיץ

שינוי הרגלי תזונה זה תמיד מבצע וגם אם המוטיבציה גדולה יותר בקיץ, מתברר שגם רמת וכמות הפיתויים גדולה יותר

תפוחים אדומים (ShutterStock)
פירות. לא פינוק אלא ארוחה (צילום: shutterstock)

לכאורה, קשה יותר לרזות בחורף: כולנו רובצים כמו דובונים על הספה, עטופים בפיג'מה או בסוודר גדול שמסתירים את הצמיגים, זזים בקושי, מנסים להתחמם ולהתנחם עם מרק ושוקו. מחכים לקיץ ומבטיחים לעצמנו שלקראת עונת הרחצה נעשה הכל, אבל הכל, כדי להגיע לחוף חטובים מאי פעם.

אז זהו, שזה אף פעם לא קל. לשנות הרגלי חיים זה תמיד מבצע, וגם כאם המוטיבציה גדולה יותר בקיץ – מתברר שגם רמת וכמות הפיתויים גדולה יותר.

לקיץ ישנם יתרונות רבים: הימים ארוכים יותר ונעים לצאת החוצה גם בשעות בין ערביים ובערב, כלומר, אנחנו הרבה יותר בתנועה. שוחים, הולכים על החוף, יוצאים לחו"ל – ושופינג, כידוע, הוא אחד מסוגי הספורט ששורפים הכי הרבה קלוריות.

גלידת קולפי פאלודה הודית (ShutterStock)
אוהבים גלידות? תתחילו למנן (צילום: shutterstock)

בקיץ נעים יותר לרדת על סלט בארוחת הצהריים, במקום על שניצל ופירה או מרק מלא קרוטונים משמינים. מצד שני, יש לו גם לא מעט חסרונות ופיתויים שקשה להתמודד איתם. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי ליהנות בלי לשלם את המחיר?

הפיתוי: גלידות ומעדני חלב קרירים, שלא תורמים יותר מדי לתזונה שלנו, פרט לסוכר ושומן מיותרים.
מה עושים? ממננים. למשל, מחליטים שאפשר להתפנק על גלידה או מעדן רק פעם או פעמיים בשבוע.

הפיתוי: פירות הקיץ המופלאים, אבטיחים, מלונים, אפרסקים וענבים, שעמוסים בסוכר פירות.
מה עושים? מתייחסים לפירות לא כאל פינוק או נשנוש, אלא כארוחה, בתוספת כמה קרקרים, פרוסת לחם וגבינה.

הפיתוי: אנחנו שותים הרבה יותר, אבל בדרך כלל לא מסתפקים רק מים. כל המיצים הממותקים האלה, אם לא ידעתם, עושים לנו לא טוב: מעלים במהירות את רמת הסוכר ומעודדים התפתחות של טרום סוכרת, מצב שנקרא גם תנגודת לאינסולין. בנוסף, כמויות הסוכר שיש במשקאות מעודדים את מחלת הכבד השומני ותורמים לעלייה במשקל.

מה עושים? מוסיפים למים קרים פלחי לימון, קוביות אבטיח, ענבים קפואים, צמחי תבלין, כדי להעניק להם טעם מעניין וצבע. ומה בנוגע למיצים ממותקים ומשקאות קלים? ראו סעיף גלידות.

בירה ובוטנים (ShutterStock)
אוהבים בירה? וותרו על הבוטנים (צילום: shutterstock)

הפיתוי: עונת החתונות מזמנת ארוחות עשירות מאוד. נכון שאפשר לשרוף חלק מהקלוריות שצוברים בערב כזה על רחבת הריקודים, ועדיין – כשמלצרים מטיילים סביבנו עם מגשי טעימות, כשהאוכל מגש בסגנון עדות הבופה – אין לנו הרבה שליטה על כמות הקלוריות שאנחנו בולסים.

מה עושים? לא יוצאים מהבית רעבים. עד כמה שזה נשמע מוזר – עדיף לאכול משהו קטן לפני האירוע. אפשרות נוספת: לוקחים תוסף מזון שמבוסס על סיבים תזונתיים, שתורם לתחושת שובע ועשוי להקטין הרעב ואת הפיתוי.

הפיתוי: בירה צוננת על החוף, קוקטייל מתוק בערב בנות. וככה, בלי לשים לב, כטוב ליבנו באלכוהול, לכל בילוי ו/או ארוחה עם אלכוהול מצטרפות לגוף עוד מאות קלוריות ריקות.

מה עושים? גם במקרה הזה, חוזרים לנוהל גלידות ומעדני חלב. ובכל מקרה, מוותרים על הבוטנים, זיתים ושאר נישנושים שמוגשים עם המשקה.

הפיתוי: סלטים זה אחלה, אבל מה עם כל הרטבים האלה שמתלווים אליהם, שמבוססים על מיונז וקטשופ. אלה, ביחד עם תוספות של בוטנים, קוביות גבינה או קרוטונים מעלים את כמות הקלוריות ובעיקר את כמות השומן מיותר.

מה עושים? במסעדות – מבקשים שיגישו לכם את הרוטב בצד, ומשתמשים בו בצורה מתונה. בבית – מתבלים את הסלט רק בשמן זית ולימון, עשבי תיבול ושום.

רוצה לדעת עוד על הדיאטה הבריאה? כנסי לכאן