להילחם בתחושת הרעב - מזונות התורמים להרגשת שובע

רוצים להצליח בדיאטה ולהתרחק מהמקרר? חשוב לשמור על תחושת שובע כדי להימנע מהנשנושים. אספנו 10 מוצרים שיסייעו לכם במשימה

להילחם בתחושת הרעב - מזונות התורמים להרגשת שובע

מקובל לחשוב שבחורף משמינים ובקיץ אוכלים פחות, אבל כל מי שבילה משועמם מול המקרר או הפריזר לאחרונה יודע שהתשוקה לנשנושים אינה מבחינה בין עונות השנה. אז אם אתם רוצים לרדת במשקל או להמשיך ולשמור על משקל תקין כדאי שתהיו שבעים. קבלו 10 מזונות בריאים וזמינים שירחיקו אתכם מהמקרר ויתרמו לתחושת שובע

1. שקדים

שקדים הוכחו מדעית כתורמים לתחושת שובע ובכך מסייעים להפחתה במשקל. אל תיבהלו מהערך הקלורי הרב שבשקדים, פשוט אכלו מנה קטנה של 7 שקדים על בסיס יומי.

2. קפה

קפה ידוע כמסייע לחילוף החומרים בגופנו ומדכא תיאבון. כמות מתונה של קפה, עד 4 כוסות במשך היום תשמור עליכם שבעים. רק על תתפרעו עם הסוכר והעדיפו קפה שחור.

קפה אלגנטי (ShutterStock)
4 כוסות ביום - רק היזהרו עם הסוכר (צילום: shutterstock)

3. ג'ינג'ר

שורש הג'ינג'ר מפורסם בעולם כממריץ הגוף, משפר תהליך העיכול ומדכא תחושת תיאבון. הוסיפו אותו לתה, לשייק או לתבשילים, כי מה שטוב למיליארד סינים רזים טוב גם לנו.

4. אבוקדו

אבוקדו הוא פרי מדהים, למרות הערך הקלורי הגבוה שלו הוא תורם לירידה במשקל. איך הוא עושה את זה? השומנים הבריאים באבוקדו שולחים אותות אל המוח שהבטן מלאה ובכך מדכאים את התיאבון למשך זמן.

אבוקדו (ShutterStock)
פרי מדהים (צילום: shutterstock)

5. תפוחי עץ

תפוחי עץ, מכל הסוגים, מלאים בסיבים מסיסים, אשר תורמים לתחושת שובע. בנוסף, תפוחים מגבירים את רמות האנרגיה בגוף. שימו לב, לעיסה של תפוח עץ לוקחת זמן, מה שגורם לגוף להבין שאתם כבר לא רעבים.

6. שוקולד מריר

שוקולד מריר. הוא לא רק עוזר להתגבר על החשק למתוק, הוא גם תורם לתחושת השובע ומסייע לעיכול איטי, מה שהופך אותו למזון מושלם לדיאטה. מותר לכם להתפנק עם 2-3 קוביות שוקולד מריר ביום, אבל הקפידו שהוא יכיל לפחות 70% קקאו.

7. טופו

גם אם אתם לא טבעוניים, אכילת טופו תתרום לכם רבות לתחושת השובע ותעזור לכם להפחית את צריכת המזון במהלך היום, וכל זה הודות לשילוב הרכיבים. נסו להוסיף טופו מוקפץ לארוחת הצהריים הבאה שלכם.

8. שיבולת שועל

למרות ששיבולת שועל מתאפיינת בכמות פחמימות גבוהה, היא מעולה לעיכול ותשמור עליכם שבעים למשך זמן רב. כמו כן, שיבולת שועל מומלצת לארוחת בוקר שתעניק לכם אנרגיה לשעות רבות.

מקלון קינמון (ShutterStock)
קינמון (צילום: shutterstock)

9. קינמון

בפעם הבאה שאתם מכינים כוס תה או קפה, תוסיפו גם קצת קינמון. קינמון, כמו תבלינים טחונים אחרים כמו ג'ינג'ר או ציפורן, מסייע להורדת רמת הסוכר בדם ועוזר לתחושת שובע.

10. קונג'אק

צמח המגיע מיפן, וידוע בזכות תכונותיו הבריאותיות, אשר מכיל אחוז גבוה מאוד של סיבים תזונתיים. נטילת קונג'אק בצורתו הטהורה, כאבקה, מייצרת תחושת שובע אמיתית בקיבה לאורך שעות ארוכות. הקונג'אק מכיל סיבים דיאטטיים, משמש לניקוי המעיים, מוריד לחץ דם, מפחית את רמת הכולסטרול והסוכר בגוף, מדכא תיאבון וגם מסייע בגמילה ממתוקים וגלוטן. את הצמח ניתן למצוא בין היתר בדיאטה הבריאה - דיאטת שובע.

רשמתם הכל? אז שיהיה לכם בתאבון והמשך קיץ מושלם.

רוצה לדעת עוד על הדיאטה הבריאה? כנסי לכאן